top of page

Velkommen til kosmetisk behandling 

Elin Bratseth, Kosmetisk Sykepleier Privathospitalet Fana

Er du innkalt til konsultasjon hos våre erfarne kosmetiske behandlere?

 

Vi ser frem til å møte deg og diskutere hvordan vi best kan hjelpe deg med dine ønsker og behov. For å gjøre forberedelsene enklere for deg, har vi laget en liste med viktige spørsmål som kan hjelpe deg å forberede deg til konsultasjonen:

Hva ønsker du hjelp til og hvilke forventninger har du til resultatet?

Tenk på hva du ønsker å oppnå med behandlingen. Vi anbefaler at du gjør deg klar til å diskutere spesifikke mål og eventuelle forventninger, slik at vi kan tilpasse behandlingen til dine ønsker på best mulig måte.

Er du gravid?

Graviditet kan påvirke noen behandlinger, så vi spør gjerne om du er gravid eller ammer, da dette kan påvirke behandlingsalternativene vi kan tilby deg.

Er du over 18 år?

Alle kosmetiske behandlinger vi tilbyr krever at pasienter er over 18 år for å sikre trygge og riktige vurderinger av behandlingsbehov. Dersom du er yngre enn 18 må du ha skriftlig samtykke fra dine foresatte, og behandlingen må være en medisinsk indikasjon.

Har du solt deg mye de siste 4 ukene før laser og kjemiske peelinger?

Soling før enkelte behandlinger, som for eksempel laserbehandlinger eller kjemiske peelinger, kan påvirke behandlingsresultatene. Vi anbefaler at du unngår direkte soling de siste 4 ukene før behandlingen.

Har du noen allergier?

Vennligst informer oss om du har noen allergier, spesielt mot ingredienser i kosmetiske produkter eller behandlinger. Dette er viktig for å tilpasse behandlingen på en trygg måte.

Bruker du sterke A-vitamin medisiner?

Noen A-vitaminmedisiner kan gjøre huden mer sensitiv og påvirke visse behandlinger, som for eksempel kjemiske peelinger. Vi vil gjerne vite om du bruker slike medisiner for å unngå eventuelle uheldige reaksjoner.

Har du infeksjoner eller alvorlige sykdommer/lidelser?

For din sikkerhet er det viktig at du informerer oss om eventuelle infeksjoner, sykdommer eller medisinske tilstander som kan påvirke behandlingen. Dette hjelper oss med å velge den tryggeste behandlingsmetoden for deg.

​PASIENTINFORMASJON

Egenerklæringsskjema​

Alle nyhenviste pasienter må fylle ut egenerklæringsskjema. Dersom du har mulighet til å skrive og fylle ut før du møter hos oss , så setter vi pris på dette. (Har du fylt ut skjemaet de siste 6 mnd, trenger du ikke gjøre dette på nytt.)

Ta også med signert kontrakt, dersom dette ikke foreligger.

Betaling og finansiering​​

  • Betaling for konsultasjon skjer etter at timen er avsluttet..

  • Dersom du ønsker informasjon om finansieringsmuligheter, vennligst kontakt vår resepsjon.

Avbestilling

Når pasienter ikke møter til avtalt time på sykehuset, betyr det lengre ventetid for andre, økte kostnader og dårligere utnyttelse av helsepersonellet, derfor påløper et gebyr for avbestilling av operasjon og konsultasjon: 

  • Private pasienter til konsultasjon hos lege eller kosmetisk behandling hos sykepleier har en avbestillingsfrist på senest 24 timer før din oppsatte behandling. Dersom vi ikke mottar din avbestilling innen denne fristen vil vi se oss nødt til å belaste et ikke- møtt-gebyr på kr 500,-

Oppfølging og kommunikasjon i etterkant

Vi kommuniserer med din oppgitte adresse i folkeregisteret. Sørg for at din adresse er korrekt her.

TRANSPORT

Vår adresse er Tjernveien 30, Paradis. Du finner oss ca 10 km fra Bergen Sentrum i samme bygg som Aktiv 365 treningssenter og Kiwi.

Reisende fra Flesland flyplass

Kommer du fra sentrum eller Flesland flyplass vil Bybanen være et effektivt transportmiddel. Gå av på bybanestoppet ved Paradis.

Fra stoppet er det kun noen minutters gange til vår klinikk.

Reisende med bil 

Kommer du fra sør med bil; følg E39 mot Nesttun. Fra Nesttun sentrum er det ca 2 km til vår klinikk i retning Bergen sentrum.

Vi har rikelig med parkeringsplasser utenfor klinikken, men husk å lese gjeldende parkeringsregler på stedet, slik at du ikke parkerer på Kiwi's plasser, eller andre plasser med tidsbegrensning.

 

Det er 4 timers gratis parkering på alle parkeringsplasser som ikke er merket. Ved behov utover det, ta kontakt med resepsjon.

I mange tilfeller kan det være fordelaktig å bli kjørt/hentet etter inngrepet. Vi henviser her til inngrepets informasjonsskriv som gir deg våre anbefalinger.

Henting og hjemtransport

Husk å avtale henting dersom dette er anbefalt.

Lurer du på noe annet?

Kontakt resepsjonen for mer informasjon 

Kontaktinformasjon

Tjernveien, 30, Paradis, Bergen

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
bottom of page